marți, 26 martie 2013

poate nu putem ghici viitorul însă îl putem crea

În general oamenii sunt preocupaţi de educaţie şi asta e un lucru bun, însă educaţia nu poate fi o "ştiinţă" exactă deoarece mediul economic se schimbă şi nimeni nu poate şti ce se va întâmpla peste 5 ani sau cum va arăta piaţa muncii  în 2075 atunci când se vor pensiona cei care ies acum din sistemul educaţional. În acest circuit este totuşi trecut cu vederea faptul că atunci când intră în sistemul educaţional copii dispun de o forţă de inovare foarte mare. Creativitatea aceasta ar trebui încurajată şi dezvoltată în şcoală nu eradicată cum se procedează în prezent. De exemplu un elev este întrebat la ora de desen de către profesoara:
- ce desenezi acolo?
- îl desenez pe Dumnezeu
- dar oamenii nu ştiu cum arată Dumnezeu
- nu ştiu dar vor afla imediat;
Este doar unul din nenumăratele exemple în care unui copil nu îi este teamă că va greşi, pe măsură ce se maturizează oamenii îşi pierd această capacitate deoarece educaţia pedepseşte greşeala, nu spune nimeni că greşelile trebuiesc recompensate doar că teama de a greşi distruge creativitatea, şi aici se înşală sistemele educaţionale ce se poziţionează în afara creativităţii nu în interiorul ei. Picasso obişnuia să spună că toţi copii se nasc artişti, problema este să rămână artişti pe măsură ce se maturizează.

P.S. postare inspirată şi de scurtmetrajul de mai jos

The Six Dollar Fifty Man from NZ Shorts on Vimeo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu